روسیه از موضع دمشق درباره اعزام نیروهای صلح بان حمایت كرد
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش ایرنا، لاوروف روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: بدیهی است كه اعزام نیروهای صلح بانان به سوریه باید با موافقت سوریه به عنوان میزبان این نیروها انجام شود.

'بشار اسد' رییس جمهوری سوریه با پیشنهاد اخیر اتحادیه عرب مبنی بر اعزام نیروهای صلح بان به كشور مخالفت كرد.

وی افزود: اعزام نیروهای صلح بان به سوریه بدون توقف خشونت ها در این كشور میسر نیست و برای این منظور باید در سوریه آتش بس اعلام شود.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین اعلام كرد كه كشورش در باره پیشنهاد اتحادیه عرب مبنی بر اعزام نیروهای صلح بان به سوریه نیازمند توضیحات بیشتری است.

وی خاطرنشان كرد: مسكو همچنین خواهان توضیحات بیشتر درباره كنفرانس موسوم به 'دوستان سوریه' است كه آمریكا و غرب درصدد برگزاری آن می باشند.

اتحادیه عرب در راستای پیروی از سیاست های مداخله جویانه غرب در امور داخلی سوریه به تازگی پیشنهاد كرده است كه نیروهای صلح بان به سوریه اعزام شود.

روسیه در هفته های اخیر تلاش های دیپلماتیك گسترده ای را برای برقراری صلح و آرامش در سوریه و توقف خشونت ها در این كشور بدون مداخله خارجی به عمل آورده است.

'میخاییل بوگدانف' معاون وزیر خارجه و نماینده رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه هفته گذشته، ادامه فعالیت گروه ناظران اتحادیه عرب در سوریه را خواستار شد.

دومای روسیه هم روز جمعه با صدور بیانیه ای از شورای امنیت سازمان ملل اتخاذ موضع متوازن ،غیرمغرضانه و بیطرف در برابر سوریه را خواستار شد.

در بیانیه از شورای امنیت خواسته شده است از طرفین مناقشه در سوریه بصورت یكجانبه طرفداری نكرده و موضع متعادلی را در این مساله اتخاذ كند.

دومای روسیه در بیانیه خود شورای امنیت را از اتخاذ موضع جانبدارانه در باره مساله سوریه برحذر داشته

و هشدار داده است: اتخاذ رویكرد غیرمتعادل برای حل بحران سوریه ، فرصت برای گفت و گوهای سازنده طرفین را از بین می برد.

اروپام/2242**518





:: برچسب‌ها: سقوط , دریاچه , عروسی ,
:: بازدید از این مطلب : 413
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: